Kolejne remonty na kolei

pkpKolejne remonty na kolei
Autor: Adam Chmielewski

Dzisiaj Ursus pod względem komunikacji jest jedną z najbardziej przyjaznych dzielnic w Warszawie. Mamy nowoczesne i wygodne połączenia drogowe: z innymi częściami miasta poprzez Aleje Jerozolimskie, ulicę Nowolazurową czy tez Południową Obwodnicę Warszawy, która dodatkowo pozwala mieszkańcom szybko dostać się na lotnisko lub opuścić miasto bez korków w kierunku Poznania, Katowic, Wrocławia a niedługo również Krakowa.
Jednocześnie możemy korzystać z połączeń PKP dzięki dwóm liniom kolejowym od bardzo popularnej i częściej użytkowanej Warszawa Ursus i Warszawa Ursus-Niedźwiadek  poprzez linię w kierunku Grodziska Mazowieckiego i trochę mniej popularną ale również wykorzystywaną poprzez przystanki Warszawa Ursus Gołąbki i Warszawa Ursus Północny linię w kierunku Błonia.
Przez ostatnich kilka lat borykaliśmy się z remontami na kolei i wydawało się, że wreszcie po zakończeniu tych prac będziemy mogli spokojnie planować naszą codzienną drogę do pracy czy też szkoły, w oparciu o połączenie kolejowe. Niestety, w ostatnim czasie z mediów, zaczęły dochodzić do nas słuchy o planowanych kolejnych remontach, które miałyby dotknąć mieszkańców naszej Dzielnicy. Dlatego też pozwoliłem sobie w imieniu Radnych Stowarzyszenia Obywatelskiego zadać firmie PKP pytanie, dotyczące remontów, min. linii średnicowej w Warszawie, zakresu i terminów prac oraz ich wpływu na komunikację Dzielnicy Ursus z Centrum miasta.
W odpowiedzi PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Zakład Kolejowy w Warszawie  informuje że:

„W czasie realizacji prac na linii średnicowej w Warszawie ruch pociągów podmiejskich przez linię średnicową zostanie utrzymany, co oznacza utrzymanie połączeń kolejowych również kierunku zachodniego przez przystanki Warszawa Ursus i Warszawa Ursus Niedźwiadek.

Prace modernizacyjne na linii średnicowej planuje się przeprowadzić w latach 2019-2023. W pierwszej kolejności prace prowadzone będą w układzie torów dalekobieżnych, ruch pociągów podmiejskich będzie się odbywał po istniejących torach podmiejskich. Po wykonaniu robót w układzie torów dalekobieżnych, prace będą prowadzone w układzie torów podmiejskich. Wówczas pociągi będą kursowały po zmodernizowanych torach dalekobieżnych. Przystanki osobowe Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle, Warszawa Stadion będą nieczynne, pociągi natomiast będą zatrzymywać się na stacji Warszawa Centralna.

Prace modernizacyjne na linii średnicowej nie powinny mieć wpływu na sposób wykorzystania przystanków kolejowych Warszawa Ursus i Warszawa Ursus Północny, przy czym nie można wykluczyć ograniczenia ilości kursujących pociągów.”

Jednocześnie PKP informuje, że:

Prace na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki planowane są od lipca 2016 roku przez okres co najmniej 33 miesięcy (do marca 2019 roku). Prace będą wymagać zamknięć torowych na danym odcinku, w tym również wyłączenia przystanku osobowego Warszawa Ursus. Aktualnie opracowywany jest harmonogram robót i zamknięć torowych.”

 Będziemy nadal monitorować plany PKP dotyczące remontów, informować mieszkańców o utrudnieniach oraz podejmowanych przez PKP i inne podmioty działaniach, mających na celu ograniczenia skutków tych utrudnień (komunikacja zastępcza, alternatywne drogi i sposoby dotarcia do centrum miasta itp.)

                                                                                            Adam Chmielewski

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.