Proponowane zmiany komunikacji miejskiej

51710 września w obradach Komisji Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej wzięli udział zaproszeni goście – przedstawiciele ZTM. Tematem wiodącym obrad były planowane zmiany komunikacji miejskiej, które mają nastąpić po oddaniu do użytku: stacji PKP „Ursus Niedźwiadek”, otwarciu ulicy Nowolazurowej  na odcinku od ul. Traktorzystów do ul. Ryżowej, po otwarciu łącznika pomiędzy ul. Gierdziejewskiego, a ul. Poznańską.   Przedstawiciel ZTM zwrócił uwagę, że w tej chwili prace nad zmianami komunikacyjnymi są na etapie prac studialnych i mogą potrwać ok. miesiąca. Podkreślił, że bardzo istotnym elementem, branym pod uwagę przez inżynierów odpowiedzialnych za tworzenie nowych układów komunikacyjnych jest wiedza o potrzebach mieszkańców. Dlatego zwrócił się z prośbą o przekazywanie jak największej ilości priorytetów. Oczywiście nie będzie możliwości spełnienia wszystkich postulatów, jednak podejmowane działania – konsultacje społeczne, stały kontakt z przedstawicielami UD, oraz udział w Komisji Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej mają zapewnić wypracowanie jak najkorzystniejszego wariantu zmian. W dyskusji bazowano na priorytetach komunikacji autobusowej, zaproponowanych przez Urząd Dzielnicy.

Z dokumentem można zapoznać się pobierając plik PDF
Priorytety komunikacji autobusowej – Ursus

Na Komisji omówiono wstępne wyniki ankiety internetowej zamieszczonej na stronie Urzędu Dzielnicy Ursus. Ankieta została zamieszczona 4 września, a do 10 września wzięło w niej udział ok. 400 osób. Szczegółowe informacje z dotychczasowego przebiegu ankiety omówił pan G. Busłowski z Wydziału Infrastruktury.
1. Proszę określić sposób rozwoju połączeń linii autobusowych na terenie Dzielnicy Ursus oraz z Dzielnicami ościennymi:
–     linie dowozowe + główne linie wywozowe z Dzielnicy Ursus najważniejszymi korytarzami głosów 60%
–     bezpośrednie linie autobusowe w wybranych kierunkach do Dzielnic ościennych głosów 40%
2. Proszę określić częstotliwość kursowania linii autobusowych:
–     silne – bardzo wysoka częstotliwość głosów 61,76%
–     normalne – średnia częstotliwość głosów 36,54%
–     słabe – bardzo niska częstotliwość głosów 1,7%
3. Proszę wybrać sposób rozwoju komunikacji autobusowej w Dzielnicy Ursus:
–     komasowanie linii (łączenie linii autobusowych między sobą na danym kierunku ruchu) głosów 40,57%
–     marszrutyzacja linii autobusowych (wyznaczenie optymalnych tras przewozowych głosów 30,57%
–     pozostawienie dotychczasowego układu linii autobusowych głosów 28,86%
4. 
Główne węzły przesiadkowe komunikacji miejskiej dla linii autobusowych z Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy:
–     Oś. Górczewska         głosów 22,01%
–     Ciepłownia Wola         głosów 41,3%
–     PKP Kasprzaka          głosów 2,17%
–     CH Karolin                  głosów 0,27%
–     Berestecka                  głosów 12,5%
–     Dw. Zachodni              głosów 12,77%
–     Merto Politechnika      głosów 3,8%
–     Centrum                      głosów 2,99%
–     Pl. Trzech Krzyży       głosów 0%
–     Dw. Centralny             głosów 0,27%
–     Hynka                         głosów 0%
–     Galeria Mokotów        głosów 0%
–     Metro Służew              głosów 0%
–     P&R Al. Krakowska    głosów 0%
Innymi propozycjami wskazanymi przez mieszkańców są m.in.: Pl. Narutowicza,  Al. Lotników, Pl. Bankowy, Metro Młociny, Ratusz Bemowo.
5. Cele i priorytety komunikacji autobusowej dla Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy:
–     Połączenie północnej części Dzielnicy Ursus (Oś. Niedźwiadek i Oś. Gawra) z południową częścią (Pl. Tysiąclecia i Oś. Skorosze) głosów 47,22%
–     Połączenie północnej części Dzielnicy Ursus (budynku Urzędu Dzielnicy Ursus i Factory) z południową częścią (Pl. Tysiąclecia i Oś. Skorosze oraz Oś. Czechowice) głosów 14,44%
–     Połączenie południowej części Dzielnicy Ursus wzdłuż kierunek Wschód – Zachód tj. Al. Jerozolimskie i Oś. Czechowice z PKP Ursus głosów 4,72%
–     Połączenie południowej części Dzielnicy Ursus wzdłuż kierunek Wschód – Zachód tj. Oś. Skorosze i Pl. Tysiąclecia z PKP Ursus głosów 5,83%
–     Połączenie północnej części Dzielnicy Ursus w poprzek kierunek Północ – Południe tj. Oś. Gołąbki i Oś. Niedźwiadek z PKP Ursus Niedźwiadek głosów 9,44%
–     Połączenie północnej części Dzielnicy Ursus (Oś. Niedźwiadek i Oś. Gawra oraz rejonów Urzędu Dzielnicy i Factory) z Dworcem Zachodnim głosów 4,72%
–     Połączenie południowej części Dzielnicy Ursus (Oś. Al. Jerozolimskie i Oś. Czechowice oraz Oś. Skorosze) z Dworcem Zachodnim głosów 4,44%
–     Połączenie części Dzielnicy Ursus (Oś. Al. Jerozolimskie i Oś. Czechowice oraz Oś. Skorosze) z Placem Trzech Krzyży głosów 5,56%
–     Połączenie części Dzielnicy Ursus Oś. Niedźwiadek, Oś. Gawra oraz Oś. Gołąbki) z przystankiem Ciepłownia Wola głosów 1,11%

Zwrócono uwagę, że do ankiety internetowej ograniczony dostęp mogą mieć osoby starsze oraz zaznaczono fakt, że omówione wyniki  obejmują tylko kilka dni. Ankietę można było wypełniać do 25 września.

Anna Lewandowska

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.